Instalacje LPG

Obecnie najczęściej wykonywaną przez nas usługą montaż LPG są:

  • montaż instalacji LPG IV generacji do samochodów z wtryskiem pośrednim
  • montaż instalacji LPG IV generacji z dotryskiem benzyny do samochodów z wtryskiem bezpośrednim

Pierwszy typ to instalacje przeznaczone do samochodów z konwencjonalny, pośrednim wtryskiem paliwa. Pośrednim, czyli takim w którym paliwo podawane jest do kolektora ssącego. W takim samochodzie montaż instalacji gazowej jest najprostszy. Silnik będzie zużywał wyłącznie gaz oraz jedynie odrobinę benzyny podczas rozruchu i jazdy na zimnym silniku. Jadąc jednak w długą trasę przejedziemy ją w ponad 99% na gazie, oszczędzając przy tym bardzo wiele. Taka instalacja gazowa jest nieopłacalna tylko w przypadku krótkich (do 5km) odcinków pokonywanych na zimnym silniku. W pozostałych przypadkach zwróci się bardzo szybko.

Drugi typ to instalacje stworzone do silników z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki nim założymy gaz mi. do silników TSI, FSI, TFSI. W tym przypadku nie można podczas jazdy na gazie całkowicie wyłączyć wtryskiwaczy benzynowych. Ponieważ pracują one w bardzo trudnych warunkach, muszą być bez przerwy być chłodzone przepływającą benzyną. Dlatego w takich instalacjach jest stosowany tzw. dotrysk benzyny. Oprócz gazu, podawana jest również niewielka ilość benzyny.  Co prawda są również instalacje, w których gaz jest wtryskiwany w fazie ciekłej, przez wtryskiwacze benzynowe, są to instalacje VI generacji. Jednak ich montaż jest obecnie nieopłacalny. Najbardziej opłacalnym obecnie rodzajem instalacji do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa są instalacje IV generacji z dotryskiem benzyny.

Komentarze są wyłączone.